I dag er det faktisk kartets dag dere! Og det betyr bare en ting: Kart har nå blitt allemannseie! Hver husstand og hvert gatehjørne med respekt for seg selv har sitt eget kart. Uten kart ville verden sett helt annerledes ut. Kanskje ville man trodd at Amerika ligger øst for Afrika! (Som det i og for seg egentlig gjør bare det er lengre øst til Amerika enn vest)
Jeg tror kart i seg selv er noe av det viktigste hjelpemiddelet menneksene har brukt opp gjennom tidene, bare slått av hjulet og panteautomaten.
Jeg tror kart i seg selv er noe av det viktigste hjelpemiddelet menneksene har brukt opp gjennom tidene, bare slått av hjulet og panteautomaten.
Det er uansett en glede å se at kartet nå feires med sin egen dag, slik som så mange andre viktige elementer i det moderne verdensbildet: FN(-dagen), Kvinne(-dagen), 17.mai, Verdens Bok Dag og Olsok
Jeg oppfordrer alle til å ta en kikk på et kart i dag! Store eller små (kart)
4 kommentarer:
Er vi ikke bedre en at vi stjeler nyheter frå Norges Orienteringsforbund (www.orientering.no)
Faktiskble jeg informert om dette av en medelev på min skole
omdal?
Nei
han e te din informasjon på Madeira. Uansett, tror du omdalen hadde brydd seg om kartets dag?
Legg inn en kommentar