torsdag 18. desember 2008

Futsal reglar

Futsal er ein internasjonal beteikning på innandørsfotball, og er ein samanstilling av spansk fútbol de salón. Futsal-sesongen startar normalt når den ordinære fotballen sluttar, og varer fram til den ordinære fotballen startar på våren. Det er vanleg at spelarar spelar futsal for eitt lag, og fotball for eit anna lag.

Reglement

 Sentrale regelpunkter

•• kampane i puljespelet og finalerundane er på 1x14 minutt, med unntak av finalekampen som er på 2x10 minutter

•• eit lag kan stilla med fire spelarar + målvakt på spelebanen samstundes. Eit lag kan stilla med maksimum sju innbyttarar. Spelarar kan byttast kontinuerleg, frå same stad på sidelinja

•• det blir spelt med innspark (ikkje innkast). Det kan ikkje scorast mål direkte frå innspark

•• alle frispark kan bli tekne direkte

•• ved frispark, straffespark, innspark, hjørnespark og avspark skal motspelar vere minst tre meter frå ballen

•• tilbakespillsregelen: Dersom en målvakt forsettlig berører eller kontrollerer ballen med hendene etter at den forsettlig er spilt til ham av en medspiller, skal det dømmes frispark til motstanderlaget fra 6m-linjen

•• dersom ballen berører tak, skal motstanderlaget til den spilleren som sist berørte ballen, tildeles innspark nærest mulig det sted hvor ballen berørte taket

•• sklitaklinger og skuldertaklinger er ikke tillatt

•• dersom målvakten kaster ballen lenger enn midtlinjen, uten at den på veien har berørt egen banehalvdel eller spillere på egen banehalvdel, skal motstanderlaget tildeles innspark nærest det sted hvor ballen krysset midtlinjen

•• en spiller som blir vist gult kort blir utvist fra spillebanen i 2 minutter. Vedkommende kan erstattes på spillebanen av medspiller i disse 2 minuttene. Dersom spilleren tildeles gult kort for andre gang i løpet av en kamp, blir spilleren tildelt rødt kort

•• en spiller på spillebanen som blir vist rødt kort skal omgående utvises fra spillebanen og bortvises fra området rundt spillebanen til kampen er over. 3 minutter etter at spiller er utvist kan utvist spiller erstattes på spillebanen av en medspiller

•• dersom et lag møter 3 minutter for sent til oppsatt kamp i puljespillet, vil oppført motstanderlag bli tildelt 3 poeng og stillingen 2-0. Dersom et lag møter 3 minutter for sent til oppsatt kamp i sluttspillet, vil laget tape kampen 0-2

Forøvrig anvendes vanlige regler for innendørsfotball

http://www.indoor-football.com/index.php?domene=0&bykode=2&sesongId=6&domene=2&bykode=4&sesongId=4&ID=generisk&sideId=26

Blant anna denne nyttige informasjonen:

* Spillebanen skal være rektangulær. Lengden skal alltid overstige bredden.
* Ballen skal være kuleformet
* Det er ikke tillatt med utstyr som kan skade andre spillere
* Før kampstart skal dommeren, sammen med lagenes kapteiner, slå mynt og krone for å avgjøre hvilken banehalvdel hvert lag skal starte kampen på, og hvilket lag som skal ta avspark.
* Det er scoret et mål når hele ballen har krysset mållinjen mellom de to målstolpene og under tverrliggeren, forutsatt at ballen ikke er blitt blitt kastet, slått, båret eller forsettlig skjøvet frem ved hjelp av en hånd eller arm til en spiller på det angripende lag - og så lenge det angripende laget ikke har overtrådt kampreglementet like før ballen krysset mållinjen mellom de to målstolpene og under tverrliggeren.

 Spilleberettigelse/sanksjoner

•• En spiller i Scandinavian Indoor Series kan bare spille for ett lag i den klassen spilleren deltar i under en turnering. Overtredelse medfører at spiller blir diskvalifisert fra turneringen. Merk: En spiller kan delta både i den vanlige klassen og i eliteklassen i en turnering

•• Et lag i Scandinavian Indoor Series kan bare benytte spillere som er oppført på spillerlisten før puljespillet starter. Overtredelse medfører at laget blir diskvalifisert fra turneringen

Jf. hovedregel ifm spillerregistrering, se venstremenyen.

 Poenggivning

•• I puljespillet gis det 3 poeng for seier, 1 poeng for uavgjort og null poeng for tap. Ved poenglikhet avgjøres tabellstilling slik, etter følgende rekkefølge:

1. innbyrdes oppgjør, 2. målforskjell (differansen mellom antall scoringer og innslupne mål), 3. flest scoringer, 4. trekning

•• Ved uavgjort resultat etter ordinær tid i ein sluttspelkamp avgjerast vinnar slik, etter følgjande rekkefølgje:

1. 3 minutt "plutseleg dau", 2. straffesparkkonkurranse: Ein og ein straffe, men ikkje meir enn 5 straffar, 3. den som lykkast i å trekka det lengste strået har vunne.

mandag 15. desember 2008

Svenska adventskalender

Har ni kommat ut av hur många dagar det er igjen till Jul? Pröva den här adventskalenderen
http://www.fok.se/adventskalender2008/index.php
Svensk humor på sitt besta!

lørdag 13. desember 2008

El Clasico


I dag er det klart for den 157. utgaven av El Clasico. Kampen spilles på Nou Camp i Barcelona.

El Clasico er fotball klassikeren mellom Real Madrid og Barcelona. Siden lagene første gang møttes i seriesammenheng i 1929, har Real vunnet 68 ganger, og Barcelona 58. 30 ganger har det endt uavgjort.

– Vi trenger å klatre på tabellen, og vi har absolutt tro på seier. Jeg går bare for seier. Ordet uavgjort finnes ikke i mitt ordforråd, sier Real-trener Juande Ramos. Han blir kastet til ulvene i sin første La Liga-kamp som Real-trener. Real Madrid er på femteplass i den spanske serien, med ni poeng opp til serieleder Barcelona.

Men Barca-trener Pep Guardiola advarer likevel sine spillere. – Jeg kan ikke nekte for at folk forventer at vi skal score mange mål mot real, men vi må ikke glemme at det er den regjerende seriemesteren som kommer på besøk. Vi starter på 0-0, så får vi se hva som skjer, sier han.

søndag 7. desember 2008

Julekalender

Siden Team X3M ikke har utarbeidet noe konkret tiltak for å forkorte ventetiden til 24. desember, og vi allerede er beveget oss laaaaangt ut i desember oppfordres alle våre medlemmer til å ta en kikk i denne julekalenderen:

http://www.klimaloftet.no/Asbjorns-Klimakalender/

Denne kalenderen kan hjelpe oss både ved å holde styr på hvilken dato i desember vi har kommet til og å sikre skiføre i Sirdalen (evt. Bymarka for innavla trøndere) i maaange år fremover... Og kanskje også den faretruende nedhoggingen av Njåskogen (ryktene sier at mens du har lest dette, er et område på størrelse med 10 fotballbaner hugget ned!).

Så GOD FØRJULSTID alle sammen!

fredag 28. november 2008

Eksamenstips del 2

Tipper alle kjenner seg igjen i at de såkalte lesedagene går, uten at man får lest noe som helst

Her er noen tips om hvordan man faktisk får lest til eksamen

1) Knus, brenn eller på en eller annen måte tilintetgjør dataen
2) Gjør det samme med tv'en
3) Stå opp klokka 04.45 og sikre deg en plass på lesesal
4) Ha for all del ikke alle sesongene av the Simpsons liggende lett tilgjengelig
5) Knus DVDspilleren
6) Ikke bo sammen med folk som ikke øver til eksamen
7) Ignorer at det finnes sport på tv (kan lett løses ved gjennomførelse av pkt. 2)
8) Knus mobiltelefonen
9) Hell syre i joggeskoa
10) Hell litt syre i sofaen og
11) Gjerne litt i skiskoa også
12) Hiv litt i senga også når du først er i gang
13) Drikk for all del ikke av syra!
14) Slutt å lese uviktige nyheter på alle nettaviser du kommer over

Og til slutt: For alt verden; IKKE tenk på at eksamen kan taes på nytt i august uten noen som helst konsekvenser

God lesing!
(Heldigvis kan eksamen taes på nytt i august;)

torsdag 27. november 2008

Forandring av OL-programmet


Mange har vel vært litt bekymret for moderne femkamp sin framtidige rolle på OL-programmet. Nå ser det imidlertid ut som om det skal gå bra.

Moderne femkamp skal gjøres om til moderne firkamp. Grunnen er et forsøk på å redde sportens plass på OL-programmet. Det er pistolskytingen og løpingen som slås sammen til en øvelse som kan minne om skiskyting, melder Sveriges Radio. 3000 meter løping skal kombineres med to eller tre omganger med pistolskyting. Dermed håper man å redusere konkurransetiden fra ni til seks timer.
(Trykk på bildet for å se det)

De andre øvelse i moderne firkamp er sprangridning, fektning og svømming. Moderne femkamp har vært på OL-programmet siden Stockholm i 1912. (Norge fikk da 3 gull, ett i tennis og to i seiling)

Dette må vel være en god anledning for NOF å endelig få med biathlon orientering på OL-programmet. Eller så er det grunn til å tro at en av øvelsene i kombinasjon med presisjonsorientering har potensial til å gjøre denne fantastiske OL-grenen enda mer populær.

onsdag 26. november 2008

Elite-Thomas


Rykende ferske nyheter er som rykende ferske boller. De lukter lang vei, så langt som fra Trondheim til Sandnes!

Noen av disse nyhetene sier at vårt teammedlem Thomas Natvig Årstad er kommet med i det hardtsatsende elitelaget NTNUI Elite! Gratulerer Thomas, lykke til med framgangen.

Nyheter om det nyoppstartede laget finnes her:
http://www.ntnui.no/orientering/elite/

(Thomas kan sees på eliteteambildet ved siden av 71-
favoritt Mali)

tirsdag 25. november 2008

Eksamenstips

Siden El Burrito og mange andre sikkert har eksamensnerver akkurat nå, har jeg laget et lite eksamensforberedende innlegg.

En faglærer eller sensor som skal rette en eksamen vet stort sett hva man ønsker av en besvarelse. Besvarelsene blir imidlertid ofte skjemmet av unødig slurv som gjør bedømmelsen vanskelig, og resultatet går vanligvis ikke i kandidatens favør.

Husk at eksamenskarakteren ikke er et uttrykk for hva du kan, men hva du har klart å dokumentere av kunnskaper gjennom en kort skriftlig presentasjon under eksamen. Følgende råd kan kanskje hjelpe deg å gi sensor et bedre inntrykk av dine kunnskaper.

1. Les oppgaven nøye og svar på spørsmålet. Alt annet som kan sies om temaet eller om tilgrensende tema er vanligvis uinteressant. Det oppfattes negativt når det brukes mange unyttige ord om ting som ikke har med saken å gjøre.

2. Lag en momentliste på en kladd. Bruk tid til å få med alt, og sorter ut det som ikke er av betydning, eller nevn dem evt. stikkordsmessig til slutt. Skriv om de viktigste momenter først.

3. Bruk sunn fornuft under eksamensforberedelse og under selve eksamen. Det er bra med gode kunnskaper, men man bør ikke fortape seg i detaljer i den grad at man mister oversikten. Prøv å knytte detaljkunnskapene til helhetsvurderinger. Det viktigste er å forstå prinsipper.

4. Skriv kort. Velg ord med omhu - det er god tid til å tenke under eksamen. Det er positivt at det skrives godt norsk, men det skal ikke nødvendigvis være prosa. Stikkord- formen er greit - det er fakta vi hovedsaklig ser etter.

5. (Skriv tydelig. (Utydelig skrift irriterer, og uleselig skrift er helt uten verdi.))

6. Hvis du har problemer med å lese og skrive (dysleksi, språkvansker) kan du gjerne opplyse om det.

7. Finn ut av eksamensdatoen i god tid. Finner du ut at du skal ha eksamen dagen før, kan du fort bli syk (El Burrito).

Her kommer vinter`n del 2


Endelig er sporten fullt av de me liker best, Premer League og ski. Her kommer noen historiske tilbakeblikk fra den sistnevnte idretten.
Hjelmeset i Japan
Northug har problem.
Er det Thomas som er den andre trønderen?
Ole Einar Bjørndalen tidenes idrettsuttøver?
Stakkars svenske

onsdag 19. november 2008

Dagens potet


Siå det sikkert nærme seg Ibsendagen vil det være på sin plass å lese seg litt opp på denne fantastiske poeten!

Håper dette inspirterer til å legge ut spennende og informativ informasjon om andre av norges store og populære poeter/forfattere!!

Hadde først skreve ett innlegg på størrelse med et godt gammelt Ibsenverk men tror desverre ikke siden likte et innlegg av såpass seriøsitet og format. Gikk ihvertfall ganske treigt for meg å få opp siden, men de som vil ha med seg et meget overfladisk sammendrag av dette innlegget kan ta en kikk her

Synes forresten mange av innleggå her har blitt svært seriøse og til dels NØRDETE. Kanskje det skyldes alt for mange eksamner som nærme seg allt for fort (eller ka fredik?) men d må vel ver någe merr spanandes å skriva om??
Va jo godt i gang me elburrito som SClub7 reporter.. Føle me trenge mer Se&Hør-stoff! E d så selle! (Gjerne lokalt stoff...)

Gonatt og kozz og klemzz

Kartets Dag



I dag er det faktisk kartets dag dere! Og det betyr bare en ting: Kart har nå blitt allemannseie! Hver husstand og hvert gatehjørne med respekt for seg selv har sitt eget kart. Uten kart ville verden sett helt annerledes ut. Kanskje ville man trodd at Amerika ligger øst for Afrika! (Som det i og for seg egentlig gjør bare det er lengre øst til Amerika enn vest)
Jeg tror kart i seg selv er noe av det viktigste hjelpemiddelet menneksene har brukt opp gjennom tidene, bare slått av hjulet og panteautomaten.


Det er uansett en glede å se at kartet nå feires med sin egen dag, slik som så mange andre viktige elementer i det moderne verdensbildet: FN(-dagen), Kvinne(-dagen), 17.mai, Verdens Bok Dag og Olsok




Jeg oppfordrer alle til å ta en kikk på et kart i dag! Store eller små (kart)

Rykter om syk El Burrito

Det går rykter om at "El Grande" El Burrito ligger nede pga sykdom.
Det spekuleres i om han har glemt å ta sin daglige dose av omega 3.
Hvorfor faller man? For at man skal reise seg opp igjen Sir! (Batman)

Ukens visdomsord

En snegl på vejen.. ..er tegn på regn i Spanien.

tirsdag 18. november 2008

Limericker

Siden tydeligvis det er mange limerickinteresserte som skriver på denne siden, er det på sin plass å nevne de hellige limerick-reglene! For å ikke bli oppfattet som useriøse er det viktig at disse reglene huskes på og følges når man legger ut en limerick. Det er ingen vits å legge ut dårlige og lite gjennomtenkte verk. En god limerick bør helst modnes gjennom flere dager, aller helst uker og måneder, gjerne mens man gjør grundig undersøkelser og forskning for å underbygge og bevise verkets innhold og mening. Når man så etter lange og tidkrevende studier og tankeprosesser, samt etter å ha gått flere runder med seg selv, både på det åndelige, spirituelle og det overmenneskelige plan, kan si seg universellt tilfreds med limericken, kan det vurderes å feste poesien på papir. Etter dette kreves det flere runder med grammatisk sjekk og vurdering om limericken virkelig holder høy internasjonal klasse.
Håper disse reglene kna være til hjelp i det lange, tidkrevende, men likevel utrolig morsomme og givende arbeidet det er å lage limericker for så å poste det på en X3M side som ikke har noe med limericker å gjøre:

For å ta det viktigste først: En limerick er et femlinjers vers med en bestemt form og en bestemt rytme. Limerickreglene finnes her nedenfor, de er svært strenge, men de skal følges. Hvis form, rytme eller rimskjema ikke overholdes, er verset ikke en limerick!

Limerick-reglene:

1. En limerick har 5 linjer (AABBA). Først, andre og femte linje (A-linjene) skal rime, det samme skal tredje og fjerde (B-linjene).

2. Linjene skal i rekkefølge ha 3-3-2-2-3 verseføtter.

3. Ingen linjer må begynne med en trykksterk stavelse; de må alltid begynne med én eller to trykksvake. Eksempel:

A) Hvem som helst klarer saktens å finne
A) et rimord som rimer på pinne,
B)
....men for alle som tror
B) ....at det kreves kun ord
A) sitter limerick-seier'n langt inne.

Her begynner andre linje med én, de øvrige med to trykksvake stavelser.
For øvrig gir det seg selv at det mellom to trykksterke stavelser må komme to trykksvake hvis rytmen skal oppnås.
En linje kan ha en "mannlig", en "kvinnelig" eller en "flytende" utgang:

"Mannlig": Den topptrente gullkandidat
"Kvinnelig": Den topptrente gullkandidaten
"Flytende": De topptrente gullkandidatene

I dette skjemaet vises rytmen, antall verseføtter og de muligheter for variasjon som finnes når det gjelder stavelser:

(ta) ta TAM ta ta TAM ta ta TAM (ta) (ta)
(ta) ta TAM ta ta TAM ta ta TAM (ta) (ta)
(ta) ta TAM ta ta TAM (ta) (ta)
(ta) ta TAM ta ta TAM (ta) (ta)
(ta) ta TAM ta ta TAM ta ta TAM (ta) (ta)

Om rimord: Et enderimord er bare ekte hvis konsonanten før siste trykksterke vokal er forskjellig fra enderimordene i de øvrige A- respektive B-linjer. Eksempler: pinne, finne, sinne, sittet inne. Derfor er følgende rim uekte: hoteller, steller, bagateller.

Om geografiske navn: Noen tror at første linje skal slutte med et stedsnavn. Det er ikke riktig. Hvis man bruker et geografisk navn, skal det imidlertid være ekte, noe annet er juks.

For øvrig: En god limerick kan være kjennetegnet ved fantasifull ordbruk, behendige linjeoverganger og originalitet, samt et morsomt, vanndrivende godt eller absurd poeng, en krøll på halen av den femte linje. Det ligger i limerickens natur at den gjerne må være litt på kanten, men plump - aldri!


Som sagt: pass på rytmen! Et vers som halter - eller enda verre: må bruke krykker for ikke å falle sammen - er pr. definisjon IKKE en limerick.

En limerick er ett vers med et godt poeng i siste linje. En "sang" på to eller flere vers er altså heller ikke en limerick, selv om versene har riktig form!

Så må jeg til slutt bare si at jeg håper på mange limericker i tiden som kommer, men bare hvis de overholder ALLE reglene som er nevnt over her!

Anbefaler forresten Simen og el burrito å delta i MSN-treff for Unge Lovend Forfatteres Forening, link til dette kan finnes HER

Ukens Limerick

Når simen først beynner å skrive
Alt hår på mitt hode jeg rive
Nerd er gutten
Nermer seg slutten
Utrolig jeg er enda i live

Skrevet av Fredrik "El Burrito" Sandal

søndag 16. november 2008

Ukens Limerick


Når mørket over ås det faller
Og lykta ligger der og kaller
Kom deg på do
Og spenn dine sko
Se ut i mørket du snart traller

fredag 14. november 2008

S Club 7 Nyheter

Alle husker vel Tina, som faktisk har vært samen Ross Geller fra humorserien Friends. Eller tøffe Paul, som i 2002 var den første til å slutte i bandet pga sin forakt for popmusikk. Snille Jon, som er dønn lik T-bag. Brandley, som ble med i et boyband som kun besto av eksmedlemmer fra diverse dritt band(New Kinds on the Block, Another Level og 911). Jo, som har rukket å være spilleavhengig og med i kvalitets realityserien Celebrity Big Brother i England. Hannah, som hadde en betydelig rolle i Agent Cody Banks 2: Destination London. Og sist å ikke minst good lookin og veldreide Rachel, som er med på årets Skal vi danse på BBC.


Dette var gjengen som reiste rundt i Miami, LA og Hollywood på jakt etter arbeid mens de sang nydelig popmusikk. Men 21. April 2003 kom sjokknyheten som ingen hadde håpet på. S Club 7 var oppløst. Det ble landesorg i Romania, Laos og Slovakia. Mens i Sør-Jemen gikk det så langt at det ble erklært unntakstilstand. Men i oktober i år kom nyheten som førte til ro i Sør-Jemen. S Club 7 gjenforenes. Riktignok med bare tre bandmedlemmer. Gambling-Jo, Pop-Paul og Boyband-Brandley er de tre som skal føre S Club 7 arven videre.


Her er VG-nett`s siste nyhet om S Club 7
http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=524124


Her er litt pop-musikk:

S Club 7 - Bring It All Back
http://www.youtube.com/watch?v=hZZ7mgQ1QtQ

S Club 7 - Reach
http://www.youtube.com/watch?v=Tgu56ur7LIw&feature=related

S Club 7 - Never Had A Dream Come True
http://www.youtube.com/watch?v=sQcYGx_jzlU

S Club 7 - Don't Stop Movin
http://www.youtube.com/watch?v=z2q3FJTFgtk

Her kommer vinter'n!



Nå som vinteren nærmer seg med stormskritt, med sesongåpning på Beitostølen denne helga og forhåpentligvis snart et tykt, hvitt snølag over team x3m's hjemsted, mener jeg det er på sin plass å hente inspirasjon fra våre gode, gamle helter:



onsdag 12. november 2008

Arbetsdag hjå Indre Lima Gardsbruk og omegn

12. november: Solidaritetsprosjekt (skolen): arbeide, tjen inn 300 kr til prosjekt i Tanzania:

Jeg lærte noen ting av å jobbe på gården til Alf Johan i dag:

1: Det er mange mekrelige folk som tar buss mellom klokken 6 og 7 på morgenen:
På ruten sto en diger gjeng (ca 20 stk) med rett og slett rare og merkelige personer.
Forundringen snudde til forståelse da alle gikk inn på buss nr. 21 (til Hommersåk)

2: Trillebårer elsker luft:
Trillebårer er som mennesker; de trenger luft for å overleve. Trillebårhjul må fylles regelmessig med ren, kompressert luft for å overleve.

3: Kyr liker sagspon:
Alle kuer bare MÅ ha sagspon, hvis ikke blir de gretne og sure, og driter. Når de får lov til å stå i fersk sagspon slik at de ikke sklir, koser de seg. De lager dessuten fantastisk god melk, men klarer ikke la være å blande inn fløte i gomelka.

4: Ja, av og til MÅ man bære et aggregat og en strømdrevet drill 800 høydemeter (opp og ned) i 2-3 timer i heia:
Postkasser står på de merkeligste steder. Var med på å sette opp en postkasse 811 meter over havet, på en plass så øde at selv postmannen sliter med å finne veien.

5: Indre Lima Gardsbruk er spesialister på mat:
Spiste intet mindre enn:
4 brøsdskiver, 2 skåler med hermetisk fruktmiks, 3,5 hermetiske ferskener, 3 stykker brownieskake, 1 glass med rød gelé
Drakk:
1 glass Lima Godmjølk, 3,5 glass solbærsaft (lerum), 2 glass tysk kullsyremangoguanafruktvann, 2 flasker Eplemost på glassflaske




Alt i alt: Hadde en utrolig flott dag på gården, virkelig flott opplevelse!

fredag 7. november 2008

DEN STORE OPPLEV MER - LISTÅ

Nå er den endelig her, den store opplev mer - listå. Er du ute etter ett ord som rimer på opplev mer, så finner du det her:)
Listen kan finnes her

Skulle du ha flere ord, kan disse legges inn i kommentarfeltet, eller sendes på mail Simen. Simen elsker å få mail, så det er bare å sende i vei, selv om du kansje ikke har noen ord å komme med:)

torsdag 6. november 2008

Månedens Profil

Denne "Månedens Profil" er:

David Toska

David Aleksander Toska
Født: 18. september 1975

Den ekstreme orienteringsløperen David Toska er mest kjent for langdistanseløpet "Nokasränet" (Rän: av svensk; renn el. ritt)
Mannen med det sjarmerende smilet og den klassiske lusekofta viste ekstrem styrke da han utførte løpet som i ettertid betraktes som et av tusenårets største norske begivenheter. Med start ved Nokas Bank i Stavanger sentrum, strakk løypa seg over 3 mil gjennom Sørmarka, helt til målgang i Melsheia i Sandnes Kommune.

Med seg på denne strabasiøse strekningen gjennom aprilgrønn dyrkemark og kronglete Rogalandsskog hadde han en samlet oppakning på hele 57,4 millioner kroner!

Toskas store fortrinn ligger i hans ekstreme evne til å planlegge. Ingen økt gjennomføres uten grundige forberedelser i forkant. Når han først starter, er det lite som kan stoppe han.

Toskas status i det offentlige har blitt svekket etter at han kom i komplikasjoner med påtalemyndighetene, dette etter rykter om proffbeskyldninger. Det er få resultater å spore, men det ryktes at han er i gang med en ultraøkt på hele 21 år med forvaring (forvaring: av svensk: förvarning; forvarsel el. meldepost)

I dag er det laget et minnesmerke over David Toska. Det kan sees et par hundre meter fra skiskytterstadioen i Melsheia. Følger man lysløypa vestover kommer man snart til ei tydelig vegetasjonsgrense, og her står det hederlige minnesmerket "Nokas-hullet". Det ryktes at David i sine siste timer av "Nokasränet" drakk fra dette lille vannhullet, som i dag er en av Sandnes' største turistattraskjoner.

onsdag 5. november 2008

Den komplette opplev mer - listå....

...blir kanskje lagt ut her i løpet av kort tid!
En liten smakebit:

Opplev mer...

M
makkuler
malplasser
manøvrer
marsjer
masker
maximer
mikroniser
minimaliser
minimer
mongoliser
mosjoner
motiver
motivlakker
multipliser

Alle nye opplver mer - xxxer ord er vælkømmni t å bli lagt inn i kommentarfeltet:)
Opplev mer - engasjer!

tirsdag 4. november 2008

I butikken nær deg

Ingen over ingen ved siden. Denne xtreme pastillen gir deg friskere pust enn orkanpusten til Thor Hushovd. Thor er stor!
"Team X3M's offisielle kosttilskudd, ernæringsbidrag og fluortablett!"

Specialized Demo 7

Dette er den mest x3m sykkelen som har blitt observert på strekningen Lima (Peru)- Skjævelandsbrua (Sandnes)

torsdag 30. oktober 2008

Markedsføring og videre utvikling av tmx3m.blogspot.com

1: Skal vi videreutvikle og distribuere interessante utspill på denne siden?
- Legge ut seriøse og useriøse utspill om folk og fe?
2: Hvordan skal vi markedsføre denne siden?
- Kontakte lokale massemedier?
- Spre budskap ved hjelp av popup-vinduer på google?
- Kontakte mannen med skiltet "Jesus Lever" som står ved Maxi og rundt om i Stavangerregionen, og bytte ut skiltet med "Team x3m Ruler - tmx3m.blogspot.com"?

tirsdag 28. oktober 2008

Uttrykk søkes

Foreløpige uttrykk:
x3m og a2m
Søker:
Uttrykk med hensyn på 1: [bokstav]1[bokstav]
Foreløpige ikke godkjente forslag:
h1z (heinz)
(legg til eventuelle forsag som kommentar)

mandag 27. oktober 2008