12. november: Solidaritetsprosjekt (skolen): arbeide, tjen inn 300 kr til prosjekt i Tanzania:
Jeg lærte noen ting av å jobbe på gården til Alf Johan i dag:
1: Det er mange mekrelige folk som tar buss mellom klokken 6 og 7 på morgenen:
På ruten sto en diger gjeng (ca 20 stk) med rett og slett rare og merkelige personer.
Forundringen snudde til forståelse da alle gikk inn på buss nr. 21 (til Hommersåk)
2: Trillebårer elsker luft:
Trillebårer er som mennesker; de trenger luft for å overleve. Trillebårhjul må fylles regelmessig med ren, kompressert luft for å overleve.
3: Kyr liker sagspon:
Alle kuer bare MÅ ha sagspon, hvis ikke blir de gretne og sure, og driter. Når de får lov til å stå i fersk sagspon slik at de ikke sklir, koser de seg. De lager dessuten fantastisk god melk, men klarer ikke la være å blande inn fløte i gomelka.
4: Ja, av og til MÅ man bære et aggregat og en strømdrevet drill 800 høydemeter (opp og ned) i 2-3 timer i heia:
Postkasser står på de merkeligste steder. Var med på å sette opp en postkasse 811 meter over havet, på en plass så øde at selv postmannen sliter med å finne veien.
5: Indre Lima Gardsbruk er spesialister på mat:
Spiste intet mindre enn:
4 brøsdskiver, 2 skåler med hermetisk fruktmiks, 3,5 hermetiske ferskener, 3 stykker brownieskake, 1 glass med rød gelé
Drakk:
1 glass Lima Godmjølk, 3,5 glass solbærsaft (lerum), 2 glass tysk kullsyremangoguanafruktvann, 2 flasker Eplemost på glassflaske
Alt i alt: Hadde en utrolig flott dag på gården, virkelig flott opplevelse!
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar