onsdag 24. juni 2009

Revesaks utlagt


Det er ikke alltid like trygt å ferdes i nærheten av Egersund.

Under fareskiltet kan den observante leser se det superekstreme mesterverket av et turløypemerke som El Burrito malte på treet (rød sirkel med 5cm radius).

tirsdag 14. april 2009

Nyhet


Har du gjort et storinnkjøp, men har altfor mye å bære? Løsningen på dette er en pinne, som disse to på bildet demonstrerer. De har helt klart vært ute en vårdag før.

fredag 27. februar 2009

Om skippere og matroser

Det er forsjell på folk. Noen foretrekker skippertak framfor skippagurra. Denne sida er til stadighet bltt utsatt for grove skippertak, så det er på tide å gå i gang med et nytt.

En som virkelig er glad i skippertak er barnerennsløper Petter Northug jr. Ved flere nylige anledninger har hele verdens skifans vært vitne til hans eksreme evne til å virkelig ta i et skippertak, enten det er for å ta igjen en majestetisk tysker med 14 sekunder på like lang tid, eller ved å knuse samme tysker i spurt 9 km senere.

Det man kan være sikre på er at skippertak lønner seg. Så mens jeg fyller denne sidens areal i med totalt meningsløse bokstaver satt i tilfeldig rekkefølge etter hverandre i mangel av noe fornuftig å si kom jeg fram til at skippere er undervurderte folk. Av kjente skippere kan blant annet nevnes legendariske "skipper'n". Jeg tror skippere har fått for liten status i dagens samfunn, som virker mer og mer opptatt av å dyrke pyser. Når barnehager krever at barn skal GÅ med hjelm ute fordi det kan være glatt, eller alle grener de to nederste metrene på trærne i skoler fjernes for å forebygge klatreskader er det vanskelig å se for seg framtidige Bjørn Dæhlier kjempe seg opp slalombakker drag etter drag i 40% stigning og syre til øyerota. Nei, skipperne er i ferd med å bli late matroser som ser seg kommandert rundt på sjøsyke fobllbaner av halvt pedofile fotballtrenere, hvis sønn er den verste spilleren og samtidig får lengst spilletid.

Så jeg ønsker å hylle alle skippereder ute!
Odd-Bjørn Hjelmeset med sin tidløse langrennurstil sa det så godt på en japansk pressekonferanse: Hoia daa chikka dioa ga
Så jeg lar det bli siste ord i dette innlegg (forutsett at man ikke regner med disse eller frestående ord eller de andre inne i parentesen)

søndag 25. januar 2009

Ut på tur til Afrika

Vi tok en båt fra Tarifa i Spania til Tanger i Afrika. Noen bilder fra Afrika kan du se under. Det var en fin tur.

Vanlig gate i Afrika


Cola i Afrika med en del av El Burrito

En plass med mange folk

Et kryss med Alfi i


Litt mat




Afrikansk villdyr


Afrikansk villdyr


Afrikansk villdyr

lørdag 24. januar 2009

Om hår og lår

At det til tider skal være vanskelig for en blond o-løper fra Stavangers beste østkant er sikkert og visst. Vi kjenner sikkert alle stortalentet Thomas Natvig Årstad, regionens evige vinner av Stavanger OK's høstkarusell. Gutten som med sitt velvalgte smil og raske små føtter begeistret en hel o-verden med sine nikkinger. Men bak den rene fasaden skjuler det seg en rekke skitne hemmeligheter. Senest i går kunne man lese om dopingrykter mot Årstad. At han begynner å merke kjøret nå som det begynner å dra på åra er det ingen tvil om. Likevel vil følgende utsagn sjokkere en hel verden av orienteringsentusiaster:

1. Thomas bruker tights
2. Thomas er egentlig ikke blond

Begge påstander skal argumenteres og bevises i påfølgende reportasje.
Vi starter med utsagn nr. 2: Thomas er egentlig ikke blond!

Det er i det siste blitt stilt sterkt i tvil om Natvig Årstads egentlige hårfarge. Er han egentlig så blond som han gir seg ut for å være eller er det en del av et gjennomtenkt spill for å bedåre alle verdens landslagstrenere? Vel, om enn den mentale Thomas er å betrakte som blond er et annet spørsmål, men den fysiske hårfargen hans stilles sterkt i tvil etter at følgende bilde nylig ble offisielt publisert:
Bildet viser en konsentrert Thomas på vei ut fra post nr. 84 på et av de mer viktige nærløpene i en av de indre Stavangerskogene. Bildet ser i øyenfallende særdeles harmfult og harmonisk ut helt til man plutselig VENT! Er det ikke noe spesielt med det bildet? Joda:

Ser man nøye på hodebunnen til løperen skimter man et tydelig indre skjær av MØRKT. Thomas er en bleker, under den forstand at han BLEKER håret sitt. Dette fenomenet går stadig vekk igjen hos mennesker (om man velger å kalle dem det) som har bleket håret sitt, for deretter å la det gro videre. De innerste centimetrene viser personens opprinnelge hårfarge!
Utsagn nr 1: Thomas bruker tights.
Det er ved noen anledninger observert Thomas iført spenstig tights. ADVARSEL: Påfølgende bevis kan virke frastøtende:
Fotografen ønsker å være anonym
For spesielt interesserte: Trykk for større bilde
På bildet ser man en konsentrert Årstad iført blå tights. Han kikker seg distre rundt etter mulige paparazzifotografer, men får ikke øye på den lille franske damen rett foran han.
HAN ER AVSLØRT!

Simen der tightsmann

Det er den siste tiden kommet flere og svært avslørende bevis på at Simen egentlig ikke er den han utgir seg for å være. I bildebeviset som presenteres under, ser man tydelig Simen i sitt rette element. i thights sammen med to andre gutter! Simen ser ut til å storkose seg! Det er også sikre observasjoner av utstrakt thigthsbruk også under lokale løp, som for eksempel nattløp. men la bildet under tale for seg selv:


Fra venstre; Simen Tightsmannen Aamodt, Sjur Anonym Gaaaabrielsen, Fredrik Nicetights Omdal

For ordens skyld, de to lengst til høyre er anonymisert av ukjente og hemmelige grunner.

fredag 23. januar 2009

Tatt i doping?

Rykter om at miljøstudent og universitetseliteutøver Thomas Natvig Årstad er tatt i doping er nylig ankommet Norge med et charterfly. Det er bevis som kan bekrefte at Thomas, som for øyeblikket befinner seg i Spania, er tatt i doping under en kontroll ved et orienteringsløp i Spanien. I tillegg påstår ubekreftede rykter at Thomas har vært i kontakt med dopinglegen Eufemiano Fuentes under oppholdet som offisielt er en treningssamling med venner. Vitneforklaringer fra chartergjester forteller om en meget oppiltret Thomas som under sin energigivende rus av dopingmiddel har deltatt i både ulovlige demninghærverk og råkjøring.

Bildet beviser en desperat Thomas i det han prøver å stikke av med urinprøven i den ene hånda.

torsdag 22. januar 2009

X3EMERING I EXTREMADURA I SPANIA



I spania er det høye demninger, og 5-liters vannflasker. Det ene leder fort til det andre...

forøvrig går det mye i spansk kvalitetsmusikk. anbefaler alle å digge til denne sangen her!

Ren boxerdagen!

Dagen i dag, er større en innsettelsen av Barack Obama.
Dagen i dag, er høyere enn Big Ben.
Dagen i dag, er lengre enn den Kinesiske mur.
Dagen i dag, lukter mindre enn en hvitløk.
Dagen i dag, er som skapt for refreshments.
Dagen i dag, er Romba Romba.
Dagen i dag, er penere enn nye Gitarkameratenes Haleluuuja, haleluuuja.
Dagen i dag, er større enn å ha mus i hus.
Dagen i dag, er sexyere enn Gro Harlem Bruntland.
Dagen i dag, er større enn neseåpningen til Carl I. Hagen.
Dagen i dag, er større enn Kurt Nilsens rørleggersprekk i trynet.
Dagen i dag, er større enn Ari Behns gyllne halvmeter.
Dagen i dag, er morsommere enn mot i brøstet.
Dagen i dag, er OK.

søndag 18. januar 2009



Rally Spania avgjøres i disse dager, og en Toyota Yaris RS er med i teten, med El Burrito bak rattet!

PS! Viktig avstemning er lagt ut i høyremargen!! ALLE bør stemme her!

mandag 5. januar 2009

Norge i dag

At det kan vera farleg å spela stein, saks og papir fekk ein ved namn Gaaabrielsen erfara. Gaaabrielsen var midt i ein gamblingrunde med 4 Pink Panter brus, 3ulvangsokkar og ein marsipangris i potten, då han nesten datt av stolen. Gaaabrielsen satt på ein stol utan ryggstønad og hadde nok i røynda svært god hjelp i all buldretreninga han har gjennomført dei siste vintrane. Etter denne hendinga sette Gaaabrielsen seg godt tilrette i ein godstol. Den relativt engasjerte stein, saks og papir spelaren fortsette likevel å gambla.