lørdag 24. januar 2009

Om hår og lår

At det til tider skal være vanskelig for en blond o-løper fra Stavangers beste østkant er sikkert og visst. Vi kjenner sikkert alle stortalentet Thomas Natvig Årstad, regionens evige vinner av Stavanger OK's høstkarusell. Gutten som med sitt velvalgte smil og raske små føtter begeistret en hel o-verden med sine nikkinger. Men bak den rene fasaden skjuler det seg en rekke skitne hemmeligheter. Senest i går kunne man lese om dopingrykter mot Årstad. At han begynner å merke kjøret nå som det begynner å dra på åra er det ingen tvil om. Likevel vil følgende utsagn sjokkere en hel verden av orienteringsentusiaster:

1. Thomas bruker tights
2. Thomas er egentlig ikke blond

Begge påstander skal argumenteres og bevises i påfølgende reportasje.
Vi starter med utsagn nr. 2: Thomas er egentlig ikke blond!

Det er i det siste blitt stilt sterkt i tvil om Natvig Årstads egentlige hårfarge. Er han egentlig så blond som han gir seg ut for å være eller er det en del av et gjennomtenkt spill for å bedåre alle verdens landslagstrenere? Vel, om enn den mentale Thomas er å betrakte som blond er et annet spørsmål, men den fysiske hårfargen hans stilles sterkt i tvil etter at følgende bilde nylig ble offisielt publisert:
Bildet viser en konsentrert Thomas på vei ut fra post nr. 84 på et av de mer viktige nærløpene i en av de indre Stavangerskogene. Bildet ser i øyenfallende særdeles harmfult og harmonisk ut helt til man plutselig VENT! Er det ikke noe spesielt med det bildet? Joda:

Ser man nøye på hodebunnen til løperen skimter man et tydelig indre skjær av MØRKT. Thomas er en bleker, under den forstand at han BLEKER håret sitt. Dette fenomenet går stadig vekk igjen hos mennesker (om man velger å kalle dem det) som har bleket håret sitt, for deretter å la det gro videre. De innerste centimetrene viser personens opprinnelge hårfarge!
Utsagn nr 1: Thomas bruker tights.
Det er ved noen anledninger observert Thomas iført spenstig tights. ADVARSEL: Påfølgende bevis kan virke frastøtende:
Fotografen ønsker å være anonym
For spesielt interesserte: Trykk for større bilde
På bildet ser man en konsentrert Årstad iført blå tights. Han kikker seg distre rundt etter mulige paparazzifotografer, men får ikke øye på den lille franske damen rett foran han.
HAN ER AVSLØRT!

2 kommentarer:

Thomas sa...

Det er bedre å tie stille og bli mistenkt for å være en idiot, enn å åpne munnen og utelate enhver tvil.

simzet sa...

Så koffer kommentere du?